DRUKUJ
2020-10-23

Deklaracja dostępności

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

Urząd Gminy Prażmów zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności mazastosowanie do podmiotowej strony Biuletynu Informacji Publicznej.
 

Data publikacji strony internetowej: 10.04.2015 r.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 23.01.2020 r.

Status pod względem zgodności z ustawą.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodów niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

·         na stronie internetowej znajdują się filmy, do których nie dodano napisów dla osób   głuchych. Napisy są dodawane sukcesywnie.

·         część plików nie jest dostępna cyfrowo

·         nie wszystkie elementy nietekstowe, umieszczone na stronie internetowej, takie jak zdjęcia, obrazki ozdobne, ikony, itp., posiadają szczegółowy opis.

Zgodność ze standardami:

Serwis jest zgodny ze standardami W3C:

  • HTML 5
  • WCAG 2.0 (Podwójne A)

Kompatybilność:

Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych Window-Eyes, JAWS czy NVDA.
Obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy klawiatury jak i myszki.

Wygląd:

Strona internetowa Urzędu Gminy jest wyposażona w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące. Zmiana wielkości czcionki, zmiana kontrastu. Całość serwisu oparta jest na stylach CSS.

Skróty klawiaturowe:

Strona internetowa Urzędu Gminy nie jest wyposażona w skróty klawiaturowe, które mogły by wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.

Data sporządzenia deklaracji.

Deklarację sporządzono dnia 21.09.2020 r.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez pracownika Urząd Gminy Prażmów.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe.

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest administrator strony BIP:  Aneta Ratyńska, a.ratynska@prazmow.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 22 727 01 81. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Koordynatorem ds. dostępności w Gminie Prażmów jest Katarzyna Paprocka. Dane kontaktowe: k.paprocka@prazmow.pl, tel.: 22 727 05 21 w 40.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony internetowej  Rzecznika Praw Obywatelskich: https://www.rpo.gov.pl/

Dostępność architektoniczna.

Urząd Gminy Prażmów znajduje się przy ul. Piotra Czołchańskiego 1. Do Urzędu możemy dojść od strony ul. Franciszka Ryxa lub ul. Piotra Czołchańskiego. Można również dojechać autobusami komunikacji miejskiej L17, L19 oraz linią PKS POLONUS. Dwukondygnacyjny, jasny budynek widoczny z daleka.

W budynku wprowadzono następujące udogodnienia dla osób niepełnosprawnych:

·         na parkingu przed budynkiem urzędu gminy wyznaczono dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

·         wejście dla interesantów wyposażono w podjazd o niskim stopniu nachylenia, umożliwiający wjazd osobą poruszającym się na wózkach inwalidzkich.

·         toaleta dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi znajduje się na parterze budynku i jest wyposażona w poręcze.

·         obsługa interesantów odbywa się w sali konferencyjnej. Pracownicy merytoryczni poszczególnych wydziałów schodzą do interesanta po wcześniejszym wezwaniu przez pracownika kancelarii.

Urząd Gminy nie posiada pętli indukcyjnej. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. W urzędzie gminy nie można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego.

Budynek urzędu nie jest wyposażony w windę.

Do budynku Gminy Prażmów można wejść z psem asystującym.

 

 

Raporty o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego

 

 

Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020-2022