Wersje

Wersja Data zmiany Autor Opis Akcje
2020-10-23 09:32:58  a_ratynska a_ratynska

Utworzono artykuł 376572 o nazwie 'Deklaracja dostępności'

Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
idpuste376572
user_idpuste2052759
resource_idpuste332
namepusteDeklaracja dostępności
category_idpuste61691
language_idpuste1
shortpuste.
fullpuste

Urząd Gminy Prażmów zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności mazastosowanie do podmiotowej strony Biuletynu Informacji Publicznej.

publishfrompuste2020-10-23 00:00:00
_activepuste1
slugpustedeklaracja-dostepnosci
2020-10-23 10:04:14  a_ratynska a_ratynska
Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
2020-10-23 10:06:53  a_ratynska a_ratynska

Pole full zmieniło wartość z '<p> Urząd Gminy Prażm&oacute;w zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiot&oacute;w publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności mazastosowanie do podmiotowej strony Biuletynu Informacji Publicznej.</p> ' na '<p> <strong>DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI </strong></p> <p> Urząd Gminy Prażm&oacute;w zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiot&oacute;w publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności mazastosowanie do podmiotowej strony Biuletynu Informacji Publicznej.<br /> &nbsp;</p> <p> Data publikacji strony internetowej: 10.04.2015 r.</p> <p> Data ostatniej istotnej aktualizacji: 23.01.2020 r.</p> <p> <strong>Status pod względem zgodności z ustawą.</strong></p> <p> Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiot&oacute;w publicznych z powod&oacute;w niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:</p> <p> &middot;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; na stronie internetowej znajdują się filmy, do kt&oacute;rych nie dodano napis&oacute;w dla os&oacute;b&nbsp;&nbsp; głuchych. Napisy są dodawane sukcesywnie.</p> <p> &middot;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; część plik&oacute;w nie jest dostępna cyfrowo</p> <p> &middot;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; nie wszystkie elementy nietekstowe, umieszczone na stronie internetowej, takie jak zdjęcia, obrazki ozdobne, ikony, itp., posiadają szczeg&oacute;łowy opis.</p> <p> <strong>Zgodność ze standardami:</strong></p> <p> Serwis jest zgodny ze standardami W3C:</p> <ul> <li> HTML 5</li> <li> WCAG 2.0 (Podw&oacute;jne A)</li> </ul> <p> <strong>Kompatybilność:</strong></p> <p> Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla os&oacute;b niewidomych Window-Eyes, JAWS czy NVDA.<br /> Obsługa serwisu możliwa jest zar&oacute;wno przy pomocy klawiatury jak i myszki.</p> <p> <strong>Wygląd:</strong></p> <p> Strona internetowa Urzędu Gminy jest wyposażona w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące. Zmiana wielkości czcionki, zmiana kontrastu. Całość serwisu oparta jest na stylach CSS.</p> <p> <strong>Skr&oacute;ty klawiaturowe:</strong></p> <p> Strona internetowa Urzędu Gminy nie jest wyposażona w skr&oacute;ty klawiaturowe, kt&oacute;re mogły by wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkownik&oacute;w.</p> <p> <strong>Data sporządzenia deklaracji.</strong></p> <p> Deklarację sporządzono dnia 21.09.2020 r.</p> <p> Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez pracownika Urząd Gminy Prażm&oacute;w.</p> <p> <strong>Informacje zwrotne i dane kontaktowe.</strong></p> <p> W przypadku problem&oacute;w z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest administrator strony BIP:&nbsp; Aneta Ratyńska, <a href="mailto:a.ratynska@prazmow.pl">a.ratynska@prazmow.pl</a>. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu&nbsp;22&nbsp;727 01 81. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.</p> <p> Koordynatorem ds. dostępności w Gminie Prażm&oacute;w jest Katarzyna Paprocka. Dane kontaktowe: <a href="mailto:k.paprocka@prazmow.pl">k.paprocka@prazmow.pl</a>, tel.: 22&nbsp;727 05 21 w 40.</p> <p> Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o kt&oacute;rą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz spos&oacute;b kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej spos&oacute;b przedstawienia tej informacji.</p> <p> Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie p&oacute;źniej niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny spos&oacute;b dostępu do informacji.</p> <p> W przypadku, gdy podmiot publiczny odm&oacute;wi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.</p> <p> Link do strony internetowej &nbsp;Rzecznika Praw Obywatelskich: <a href="https://www.rpo.gov.pl/">https://www.rpo.gov.pl/</a></p> <p> <strong>Dostępność architektoniczna.</strong></p> <p> Urząd Gminy Prażm&oacute;w znajduje się przy ul. Piotra Czołchańskiego 1. Do Urzędu możemy dojść od strony ul. Franciszka Ryxa lub ul. Piotra Czołchańskiego. Można r&oacute;wnież dojechać autobusami komunikacji miejskiej L17, L19 oraz linią PKS POLONUS. Dwukondygnacyjny, jasny budynek widoczny z daleka.</p> <p> W budynku wprowadzono następujące udogodnienia dla os&oacute;b niepełnosprawnych:</p> <p> &middot;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; na parkingu przed budynkiem urzędu gminy wyznaczono dwa miejsca parkingowe dla os&oacute;b niepełnosprawnych.</p> <p> &middot;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; wejście dla interesant&oacute;w wyposażono w podjazd o niskim stopniu nachylenia, umożliwiający wjazd osobą poruszającym się na w&oacute;zkach inwalidzkich.</p> <p> &middot;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; toaleta dla os&oacute;b z niepełnosprawnościami ruchowymi znajduje się na parterze budynku i jest wyposażona w poręcze.</p> <p> &middot;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; obsługa interesant&oacute;w odbywa się w sali konferencyjnej. Pracownicy merytoryczni poszczeg&oacute;lnych wydział&oacute;w schodzą do interesanta po wcześniejszym wezwaniu przez pracownika kancelarii.</p> <p> Urząd Gminy nie posiada pętli indukcyjnej. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla os&oacute;b niewidomych i słabowidzących. W urzędzie gminy nie można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego.</p> <p> Budynek urzędu nie jest wyposażony w windę.</p> <p> Do budynku Gminy Prażm&oacute;w można wejść z psem asystującym.</p> '

Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
full

Urząd Gminy Prażmów zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności mazastosowanie do podmiotowej strony Biuletynu Informacji Publicznej.

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

Urząd Gminy Prażmów zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności mazastosowanie do podmiotowej strony Biuletynu Informacji Publicznej.
 

Data publikacji strony internetowej: 10.04.2015 r.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 23.01.2020 r.

Status pod względem zgodności z ustawą.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodów niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

·         na stronie internetowej znajdują się filmy, do których nie dodano napisów dla osób   głuchych. Napisy są dodawane sukcesywnie.

·         część plików nie jest dostępna cyfrowo

·         nie wszystkie elementy nietekstowe, umieszczone na stronie internetowej, takie jak zdjęcia, obrazki ozdobne, ikony, itp., posiadają szczegółowy opis.

Zgodność ze standardami:

Serwis jest zgodny ze standardami W3C:

  • HTML 5
  • WCAG 2.0 (Podwójne A)

Kompatybilność:

Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych Window-Eyes, JAWS czy NVDA.
Obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy klawiatury jak i myszki.

Wygląd:

Strona internetowa Urzędu Gminy jest wyposażona w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące. Zmiana wielkości czcionki, zmiana kontrastu. Całość serwisu oparta jest na stylach CSS.

Skróty klawiaturowe:

Strona internetowa Urzędu Gminy nie jest wyposażona w skróty klawiaturowe, które mogły by wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.

Data sporządzenia deklaracji.

Deklarację sporządzono dnia 21.09.2020 r.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez pracownika Urząd Gminy Prażmów.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe.

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest administrator strony BIP:  Aneta Ratyńska, a.ratynska@prazmow.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 22 727 01 81. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Koordynatorem ds. dostępności w Gminie Prażmów jest Katarzyna Paprocka. Dane kontaktowe: k.paprocka@prazmow.pl, tel.: 22 727 05 21 w 40.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony internetowej  Rzecznika Praw Obywatelskich: https://www.rpo.gov.pl/

Dostępność architektoniczna.

Urząd Gminy Prażmów znajduje się przy ul. Piotra Czołchańskiego 1. Do Urzędu możemy dojść od strony ul. Franciszka Ryxa lub ul. Piotra Czołchańskiego. Można również dojechać autobusami komunikacji miejskiej L17, L19 oraz linią PKS POLONUS. Dwukondygnacyjny, jasny budynek widoczny z daleka.

W budynku wprowadzono następujące udogodnienia dla osób niepełnosprawnych:

·         na parkingu przed budynkiem urzędu gminy wyznaczono dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

·         wejście dla interesantów wyposażono w podjazd o niskim stopniu nachylenia, umożliwiający wjazd osobą poruszającym się na wózkach inwalidzkich.

·         toaleta dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi znajduje się na parterze budynku i jest wyposażona w poręcze.

·         obsługa interesantów odbywa się w sali konferencyjnej. Pracownicy merytoryczni poszczególnych wydziałów schodzą do interesanta po wcześniejszym wezwaniu przez pracownika kancelarii.

Urząd Gminy nie posiada pętli indukcyjnej. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. W urzędzie gminy nie można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego.

Budynek urzędu nie jest wyposażony w windę.

Do budynku Gminy Prażmów można wejść z psem asystującym.

2020-10-23 10:07:37  a_ratynska a_ratynska
Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
2021-10-20 08:29:29  a_ratynska a_ratynska

Pole full zmieniło wartość z '<p> <strong>DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI </strong></p> <p> Urząd Gminy Prażm&oacute;w zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiot&oacute;w publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności mazastosowanie do podmiotowej strony Biuletynu Informacji Publicznej.<br /> &nbsp;</p> <p> Data publikacji strony internetowej: 10.04.2015 r.</p> <p> Data ostatniej istotnej aktualizacji: 23.01.2020 r.</p> <p> <strong>Status pod względem zgodności z ustawą.</strong></p> <p> Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiot&oacute;w publicznych z powod&oacute;w niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:</p> <p> &middot;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; na stronie internetowej znajdują się filmy, do kt&oacute;rych nie dodano napis&oacute;w dla os&oacute;b&nbsp;&nbsp; głuchych. Napisy są dodawane sukcesywnie.</p> <p> &middot;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; część plik&oacute;w nie jest dostępna cyfrowo</p> <p> &middot;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; nie wszystkie elementy nietekstowe, umieszczone na stronie internetowej, takie jak zdjęcia, obrazki ozdobne, ikony, itp., posiadają szczeg&oacute;łowy opis.</p> <p> <strong>Zgodność ze standardami:</strong></p> <p> Serwis jest zgodny ze standardami W3C:</p> <ul> <li> HTML 5</li> <li> WCAG 2.0 (Podw&oacute;jne A)</li> </ul> <p> <strong>Kompatybilność:</strong></p> <p> Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla os&oacute;b niewidomych Window-Eyes, JAWS czy NVDA.<br /> Obsługa serwisu możliwa jest zar&oacute;wno przy pomocy klawiatury jak i myszki.</p> <p> <strong>Wygląd:</strong></p> <p> Strona internetowa Urzędu Gminy jest wyposażona w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące. Zmiana wielkości czcionki, zmiana kontrastu. Całość serwisu oparta jest na stylach CSS.</p> <p> <strong>Skr&oacute;ty klawiaturowe:</strong></p> <p> Strona internetowa Urzędu Gminy nie jest wyposażona w skr&oacute;ty klawiaturowe, kt&oacute;re mogły by wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkownik&oacute;w.</p> <p> <strong>Data sporządzenia deklaracji.</strong></p> <p> Deklarację sporządzono dnia 21.09.2020 r.</p> <p> Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez pracownika Urząd Gminy Prażm&oacute;w.</p> <p> <strong>Informacje zwrotne i dane kontaktowe.</strong></p> <p> W przypadku problem&oacute;w z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest administrator strony BIP:&nbsp; Aneta Ratyńska, <a href="mailto:a.ratynska@prazmow.pl">a.ratynska@prazmow.pl</a>. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu&nbsp;22&nbsp;727 01 81. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.</p> <p> Koordynatorem ds. dostępności w Gminie Prażm&oacute;w jest Katarzyna Paprocka. Dane kontaktowe: <a href="mailto:k.paprocka@prazmow.pl">k.paprocka@prazmow.pl</a>, tel.: 22&nbsp;727 05 21 w 40.</p> <p> Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o kt&oacute;rą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz spos&oacute;b kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej spos&oacute;b przedstawienia tej informacji.</p> <p> Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie p&oacute;źniej niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny spos&oacute;b dostępu do informacji.</p> <p> W przypadku, gdy podmiot publiczny odm&oacute;wi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.</p> <p> Link do strony internetowej &nbsp;Rzecznika Praw Obywatelskich: <a href="https://www.rpo.gov.pl/">https://www.rpo.gov.pl/</a></p> <p> <strong>Dostępność architektoniczna.</strong></p> <p> Urząd Gminy Prażm&oacute;w znajduje się przy ul. Piotra Czołchańskiego 1. Do Urzędu możemy dojść od strony ul. Franciszka Ryxa lub ul. Piotra Czołchańskiego. Można r&oacute;wnież dojechać autobusami komunikacji miejskiej L17, L19 oraz linią PKS POLONUS. Dwukondygnacyjny, jasny budynek widoczny z daleka.</p> <p> W budynku wprowadzono następujące udogodnienia dla os&oacute;b niepełnosprawnych:</p> <p> &middot;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; na parkingu przed budynkiem urzędu gminy wyznaczono dwa miejsca parkingowe dla os&oacute;b niepełnosprawnych.</p> <p> &middot;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; wejście dla interesant&oacute;w wyposażono w podjazd o niskim stopniu nachylenia, umożliwiający wjazd osobą poruszającym się na w&oacute;zkach inwalidzkich.</p> <p> &middot;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; toaleta dla os&oacute;b z niepełnosprawnościami ruchowymi znajduje się na parterze budynku i jest wyposażona w poręcze.</p> <p> &middot;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; obsługa interesant&oacute;w odbywa się w sali konferencyjnej. Pracownicy merytoryczni poszczeg&oacute;lnych wydział&oacute;w schodzą do interesanta po wcześniejszym wezwaniu przez pracownika kancelarii.</p> <p> Urząd Gminy nie posiada pętli indukcyjnej. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla os&oacute;b niewidomych i słabowidzących. W urzędzie gminy nie można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego.</p> <p> Budynek urzędu nie jest wyposażony w windę.</p> <p> Do budynku Gminy Prażm&oacute;w można wejść z psem asystującym.</p> ' na ' <p><strong>DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI </strong></p> <p>Urząd Gminy Prażm&oacute;w zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiot&oacute;w publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności mazastosowanie do podmiotowej strony Biuletynu Informacji Publicznej.<br /> &nbsp;</p> <p>Data publikacji strony internetowej: 10.04.2015 r.</p> <p>Data ostatniej istotnej aktualizacji: 23.01.2020 r.</p> <p><strong>Status pod względem zgodności z ustawą.</strong></p> <p>Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiot&oacute;w publicznych z powod&oacute;w niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:</p> <p>&middot;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; na stronie internetowej znajdują się filmy, do kt&oacute;rych nie dodano napis&oacute;w dla os&oacute;b&nbsp;&nbsp; głuchych. Napisy są dodawane sukcesywnie.</p> <p>&middot;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; część plik&oacute;w nie jest dostępna cyfrowo</p> <p>&middot;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; nie wszystkie elementy nietekstowe, umieszczone na stronie internetowej, takie jak zdjęcia, obrazki ozdobne, ikony, itp., posiadają szczeg&oacute;łowy opis.</p> <p><strong>Zgodność ze standardami:</strong></p> <p>Serwis jest zgodny ze standardami W3C:</p> <ul> <li>HTML 5</li> <li>WCAG 2.0 (Podw&oacute;jne A)</li> </ul> <p><strong>Kompatybilność:</strong></p> <p>Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla os&oacute;b niewidomych Window-Eyes, JAWS czy NVDA.<br /> Obsługa serwisu możliwa jest zar&oacute;wno przy pomocy klawiatury jak i myszki.</p> <p><strong>Wygląd:</strong></p> <p>Strona internetowa Urzędu Gminy jest wyposażona w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące. Zmiana wielkości czcionki, zmiana kontrastu. Całość serwisu oparta jest na stylach CSS.</p> <p><strong>Skr&oacute;ty klawiaturowe:</strong></p> <p>Strona internetowa Urzędu Gminy nie jest wyposażona w skr&oacute;ty klawiaturowe, kt&oacute;re mogły by wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkownik&oacute;w.</p> <p><strong>Data sporządzenia deklaracji.</strong></p> <p>Deklarację sporządzono dnia 21.09.2020 r.</p> <p>Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez pracownika Urząd Gminy Prażm&oacute;w.</p> <p><strong>Informacje zwrotne i dane kontaktowe.</strong></p> <p>W przypadku problem&oacute;w z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest administrator strony BIP:&nbsp; Aneta Ratyńska, <a href="mailto:a.ratynska@prazmow.pl">a.ratynska@prazmow.pl</a>. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu&nbsp;22&nbsp;727 01 81. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.</p> <p>Koordynatorem ds. dostępności w Gminie Prażm&oacute;w jest Katarzyna Paprocka. Dane kontaktowe: <a href="mailto:k.paprocka@prazmow.pl">k.paprocka@prazmow.pl</a>, tel.: 22&nbsp;727 05 21 w 40.</p> <p>Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o kt&oacute;rą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz spos&oacute;b kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej spos&oacute;b przedstawienia tej informacji.</p> <p>Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie p&oacute;źniej niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny spos&oacute;b dostępu do informacji.</p> <p>W przypadku, gdy podmiot publiczny odm&oacute;wi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.</p> <p>Link do strony internetowej &nbsp;Rzecznika Praw Obywatelskich: <a href="https://www.rpo.gov.pl/">https://www.rpo.gov.pl/</a></p> <p><strong>Dostępność architektoniczna.</strong></p> <p>Urząd Gminy Prażm&oacute;w znajduje się przy ul. Piotra Czołchańskiego 1. Do Urzędu możemy dojść od strony ul. Franciszka Ryxa lub ul. Piotra Czołchańskiego. Można r&oacute;wnież dojechać autobusami komunikacji miejskiej L17, L19 oraz linią PKS POLONUS. Dwukondygnacyjny, jasny budynek widoczny z daleka.</p> <p>W budynku wprowadzono następujące udogodnienia dla os&oacute;b niepełnosprawnych:</p> <p>&middot;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; na parkingu przed budynkiem urzędu gminy wyznaczono dwa miejsca parkingowe dla os&oacute;b niepełnosprawnych.</p> <p>&middot;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; wejście dla interesant&oacute;w wyposażono w podjazd o niskim stopniu nachylenia, umożliwiający wjazd osobą poruszającym się na w&oacute;zkach inwalidzkich.</p> <p>&middot;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; toaleta dla os&oacute;b z niepełnosprawnościami ruchowymi znajduje się na parterze budynku i jest wyposażona w poręcze.</p> <p>&middot;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; obsługa interesant&oacute;w odbywa się w sali konferencyjnej. Pracownicy merytoryczni poszczeg&oacute;lnych wydział&oacute;w schodzą do interesanta po wcześniejszym wezwaniu przez pracownika kancelarii.</p> <p>Urząd Gminy nie posiada pętli indukcyjnej. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla os&oacute;b niewidomych i słabowidzących. W urzędzie gminy nie można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego.</p> <p>Budynek urzędu nie jest wyposażony w windę.</p> <p>Do budynku Gminy Prażm&oacute;w można wejść z psem asystującym.</p> <p>&nbsp;</p> <p><strong><a href="https://prazmow.bip.gov.pl/raporty/raporty-o-stanie-zapewniania-dostepnosci-podmiotu-publicznego.html">Raporty o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego</a></strong></p> <p><a href="https://prazmow.bip.gov.pl/plan-dzialania/plan-dzialania.html"><strong>Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczeg&oacute;lnymi potrzebami na lata 2020-2022</strong></a></p> '

Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
full

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

Urząd Gminy Prażmów zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności mazastosowanie do podmiotowej strony Biuletynu Informacji Publicznej.
 

Data publikacji strony internetowej: 10.04.2015 r.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 23.01.2020 r.

Status pod względem zgodności z ustawą.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodów niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

·         na stronie internetowej znajdują się filmy, do których nie dodano napisów dla osób   głuchych. Napisy są dodawane sukcesywnie.

·         część plików nie jest dostępna cyfrowo

·         nie wszystkie elementy nietekstowe, umieszczone na stronie internetowej, takie jak zdjęcia, obrazki ozdobne, ikony, itp., posiadają szczegółowy opis.

Zgodność ze standardami:

Serwis jest zgodny ze standardami W3C:

  • HTML 5
  • WCAG 2.0 (Podwójne A)

Kompatybilność:

Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych Window-Eyes, JAWS czy NVDA.
Obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy klawiatury jak i myszki.

Wygląd:

Strona internetowa Urzędu Gminy jest wyposażona w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące. Zmiana wielkości czcionki, zmiana kontrastu. Całość serwisu oparta jest na stylach CSS.

Skróty klawiaturowe:

Strona internetowa Urzędu Gminy nie jest wyposażona w skróty klawiaturowe, które mogły by wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.

Data sporządzenia deklaracji.

Deklarację sporządzono dnia 21.09.2020 r.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez pracownika Urząd Gminy Prażmów.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe.

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest administrator strony BIP:  Aneta Ratyńska, a.ratynska@prazmow.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 22 727 01 81. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Koordynatorem ds. dostępności w Gminie Prażmów jest Katarzyna Paprocka. Dane kontaktowe: k.paprocka@prazmow.pl, tel.: 22 727 05 21 w 40.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony internetowej  Rzecznika Praw Obywatelskich: https://www.rpo.gov.pl/

Dostępność architektoniczna.

Urząd Gminy Prażmów znajduje się przy ul. Piotra Czołchańskiego 1. Do Urzędu możemy dojść od strony ul. Franciszka Ryxa lub ul. Piotra Czołchańskiego. Można również dojechać autobusami komunikacji miejskiej L17, L19 oraz linią PKS POLONUS. Dwukondygnacyjny, jasny budynek widoczny z daleka.

W budynku wprowadzono następujące udogodnienia dla osób niepełnosprawnych:

·         na parkingu przed budynkiem urzędu gminy wyznaczono dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

·         wejście dla interesantów wyposażono w podjazd o niskim stopniu nachylenia, umożliwiający wjazd osobą poruszającym się na wózkach inwalidzkich.

·         toaleta dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi znajduje się na parterze budynku i jest wyposażona w poręcze.

·         obsługa interesantów odbywa się w sali konferencyjnej. Pracownicy merytoryczni poszczególnych wydziałów schodzą do interesanta po wcześniejszym wezwaniu przez pracownika kancelarii.

Urząd Gminy nie posiada pętli indukcyjnej. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. W urzędzie gminy nie można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego.

Budynek urzędu nie jest wyposażony w windę.

Do budynku Gminy Prażmów można wejść z psem asystującym.

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

Urząd Gminy Prażmów zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności mazastosowanie do podmiotowej strony Biuletynu Informacji Publicznej.
 

Data publikacji strony internetowej: 10.04.2015 r.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 23.01.2020 r.

Status pod względem zgodności z ustawą.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodów niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

·         na stronie internetowej znajdują się filmy, do których nie dodano napisów dla osób   głuchych. Napisy są dodawane sukcesywnie.

·         część plików nie jest dostępna cyfrowo

·         nie wszystkie elementy nietekstowe, umieszczone na stronie internetowej, takie jak zdjęcia, obrazki ozdobne, ikony, itp., posiadają szczegółowy opis.

Zgodność ze standardami:

Serwis jest zgodny ze standardami W3C:

  • HTML 5
  • WCAG 2.0 (Podwójne A)

Kompatybilność:

Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych Window-Eyes, JAWS czy NVDA.
Obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy klawiatury jak i myszki.

Wygląd:

Strona internetowa Urzędu Gminy jest wyposażona w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące. Zmiana wielkości czcionki, zmiana kontrastu. Całość serwisu oparta jest na stylach CSS.

Skróty klawiaturowe:

Strona internetowa Urzędu Gminy nie jest wyposażona w skróty klawiaturowe, które mogły by wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.

Data sporządzenia deklaracji.

Deklarację sporządzono dnia 21.09.2020 r.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez pracownika Urząd Gminy Prażmów.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe.

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest administrator strony BIP:  Aneta Ratyńska, a.ratynska@prazmow.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 22 727 01 81. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Koordynatorem ds. dostępności w Gminie Prażmów jest Katarzyna Paprocka. Dane kontaktowe: k.paprocka@prazmow.pl, tel.: 22 727 05 21 w 40.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony internetowej  Rzecznika Praw Obywatelskich: https://www.rpo.gov.pl/

Dostępność architektoniczna.

Urząd Gminy Prażmów znajduje się przy ul. Piotra Czołchańskiego 1. Do Urzędu możemy dojść od strony ul. Franciszka Ryxa lub ul. Piotra Czołchańskiego. Można również dojechać autobusami komunikacji miejskiej L17, L19 oraz linią PKS POLONUS. Dwukondygnacyjny, jasny budynek widoczny z daleka.

W budynku wprowadzono następujące udogodnienia dla osób niepełnosprawnych:

·         na parkingu przed budynkiem urzędu gminy wyznaczono dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

·         wejście dla interesantów wyposażono w podjazd o niskim stopniu nachylenia, umożliwiający wjazd osobą poruszającym się na wózkach inwalidzkich.

·         toaleta dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi znajduje się na parterze budynku i jest wyposażona w poręcze.

·         obsługa interesantów odbywa się w sali konferencyjnej. Pracownicy merytoryczni poszczególnych wydziałów schodzą do interesanta po wcześniejszym wezwaniu przez pracownika kancelarii.

Urząd Gminy nie posiada pętli indukcyjnej. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. W urzędzie gminy nie można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego.

Budynek urzędu nie jest wyposażony w windę.

Do budynku Gminy Prażmów można wejść z psem asystującym.

 

Raporty o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego

Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020-2022

2021-10-20 08:30:00  a_ratynska a_ratynska

Pole full zmieniło wartość z ' <p><strong>DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI </strong></p> <p>Urząd Gminy Prażm&oacute;w zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiot&oacute;w publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności mazastosowanie do podmiotowej strony Biuletynu Informacji Publicznej.<br /> &nbsp;</p> <p>Data publikacji strony internetowej: 10.04.2015 r.</p> <p>Data ostatniej istotnej aktualizacji: 23.01.2020 r.</p> <p><strong>Status pod względem zgodności z ustawą.</strong></p> <p>Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiot&oacute;w publicznych z powod&oacute;w niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:</p> <p>&middot;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; na stronie internetowej znajdują się filmy, do kt&oacute;rych nie dodano napis&oacute;w dla os&oacute;b&nbsp;&nbsp; głuchych. Napisy są dodawane sukcesywnie.</p> <p>&middot;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; część plik&oacute;w nie jest dostępna cyfrowo</p> <p>&middot;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; nie wszystkie elementy nietekstowe, umieszczone na stronie internetowej, takie jak zdjęcia, obrazki ozdobne, ikony, itp., posiadają szczeg&oacute;łowy opis.</p> <p><strong>Zgodność ze standardami:</strong></p> <p>Serwis jest zgodny ze standardami W3C:</p> <ul> <li>HTML 5</li> <li>WCAG 2.0 (Podw&oacute;jne A)</li> </ul> <p><strong>Kompatybilność:</strong></p> <p>Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla os&oacute;b niewidomych Window-Eyes, JAWS czy NVDA.<br /> Obsługa serwisu możliwa jest zar&oacute;wno przy pomocy klawiatury jak i myszki.</p> <p><strong>Wygląd:</strong></p> <p>Strona internetowa Urzędu Gminy jest wyposażona w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące. Zmiana wielkości czcionki, zmiana kontrastu. Całość serwisu oparta jest na stylach CSS.</p> <p><strong>Skr&oacute;ty klawiaturowe:</strong></p> <p>Strona internetowa Urzędu Gminy nie jest wyposażona w skr&oacute;ty klawiaturowe, kt&oacute;re mogły by wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkownik&oacute;w.</p> <p><strong>Data sporządzenia deklaracji.</strong></p> <p>Deklarację sporządzono dnia 21.09.2020 r.</p> <p>Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez pracownika Urząd Gminy Prażm&oacute;w.</p> <p><strong>Informacje zwrotne i dane kontaktowe.</strong></p> <p>W przypadku problem&oacute;w z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest administrator strony BIP:&nbsp; Aneta Ratyńska, <a href="mailto:a.ratynska@prazmow.pl">a.ratynska@prazmow.pl</a>. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu&nbsp;22&nbsp;727 01 81. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.</p> <p>Koordynatorem ds. dostępności w Gminie Prażm&oacute;w jest Katarzyna Paprocka. Dane kontaktowe: <a href="mailto:k.paprocka@prazmow.pl">k.paprocka@prazmow.pl</a>, tel.: 22&nbsp;727 05 21 w 40.</p> <p>Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o kt&oacute;rą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz spos&oacute;b kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej spos&oacute;b przedstawienia tej informacji.</p> <p>Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie p&oacute;źniej niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny spos&oacute;b dostępu do informacji.</p> <p>W przypadku, gdy podmiot publiczny odm&oacute;wi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.</p> <p>Link do strony internetowej &nbsp;Rzecznika Praw Obywatelskich: <a href="https://www.rpo.gov.pl/">https://www.rpo.gov.pl/</a></p> <p><strong>Dostępność architektoniczna.</strong></p> <p>Urząd Gminy Prażm&oacute;w znajduje się przy ul. Piotra Czołchańskiego 1. Do Urzędu możemy dojść od strony ul. Franciszka Ryxa lub ul. Piotra Czołchańskiego. Można r&oacute;wnież dojechać autobusami komunikacji miejskiej L17, L19 oraz linią PKS POLONUS. Dwukondygnacyjny, jasny budynek widoczny z daleka.</p> <p>W budynku wprowadzono następujące udogodnienia dla os&oacute;b niepełnosprawnych:</p> <p>&middot;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; na parkingu przed budynkiem urzędu gminy wyznaczono dwa miejsca parkingowe dla os&oacute;b niepełnosprawnych.</p> <p>&middot;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; wejście dla interesant&oacute;w wyposażono w podjazd o niskim stopniu nachylenia, umożliwiający wjazd osobą poruszającym się na w&oacute;zkach inwalidzkich.</p> <p>&middot;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; toaleta dla os&oacute;b z niepełnosprawnościami ruchowymi znajduje się na parterze budynku i jest wyposażona w poręcze.</p> <p>&middot;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; obsługa interesant&oacute;w odbywa się w sali konferencyjnej. Pracownicy merytoryczni poszczeg&oacute;lnych wydział&oacute;w schodzą do interesanta po wcześniejszym wezwaniu przez pracownika kancelarii.</p> <p>Urząd Gminy nie posiada pętli indukcyjnej. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla os&oacute;b niewidomych i słabowidzących. W urzędzie gminy nie można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego.</p> <p>Budynek urzędu nie jest wyposażony w windę.</p> <p>Do budynku Gminy Prażm&oacute;w można wejść z psem asystującym.</p> <p>&nbsp;</p> <p><strong><a href="https://prazmow.bip.gov.pl/raporty/raporty-o-stanie-zapewniania-dostepnosci-podmiotu-publicznego.html">Raporty o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego</a></strong></p> <p><a href="https://prazmow.bip.gov.pl/plan-dzialania/plan-dzialania.html"><strong>Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczeg&oacute;lnymi potrzebami na lata 2020-2022</strong></a></p> ' na ' <p><strong>DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI </strong></p> <p>Urząd Gminy Prażm&oacute;w zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiot&oacute;w publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności mazastosowanie do podmiotowej strony Biuletynu Informacji Publicznej.<br /> &nbsp;</p> <p>Data publikacji strony internetowej: 10.04.2015 r.</p> <p>Data ostatniej istotnej aktualizacji: 23.01.2020 r.</p> <p><strong>Status pod względem zgodności z ustawą.</strong></p> <p>Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiot&oacute;w publicznych z powod&oacute;w niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:</p> <p>&middot;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; na stronie internetowej znajdują się filmy, do kt&oacute;rych nie dodano napis&oacute;w dla os&oacute;b&nbsp;&nbsp; głuchych. Napisy są dodawane sukcesywnie.</p> <p>&middot;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; część plik&oacute;w nie jest dostępna cyfrowo</p> <p>&middot;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; nie wszystkie elementy nietekstowe, umieszczone na stronie internetowej, takie jak zdjęcia, obrazki ozdobne, ikony, itp., posiadają szczeg&oacute;łowy opis.</p> <p><strong>Zgodność ze standardami:</strong></p> <p>Serwis jest zgodny ze standardami W3C:</p> <ul> <li>HTML 5</li> <li>WCAG 2.0 (Podw&oacute;jne A)</li> </ul> <p><strong>Kompatybilność:</strong></p> <p>Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla os&oacute;b niewidomych Window-Eyes, JAWS czy NVDA.<br /> Obsługa serwisu możliwa jest zar&oacute;wno przy pomocy klawiatury jak i myszki.</p> <p><strong>Wygląd:</strong></p> <p>Strona internetowa Urzędu Gminy jest wyposażona w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące. Zmiana wielkości czcionki, zmiana kontrastu. Całość serwisu oparta jest na stylach CSS.</p> <p><strong>Skr&oacute;ty klawiaturowe:</strong></p> <p>Strona internetowa Urzędu Gminy nie jest wyposażona w skr&oacute;ty klawiaturowe, kt&oacute;re mogły by wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkownik&oacute;w.</p> <p><strong>Data sporządzenia deklaracji.</strong></p> <p>Deklarację sporządzono dnia 21.09.2020 r.</p> <p>Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez pracownika Urząd Gminy Prażm&oacute;w.</p> <p><strong>Informacje zwrotne i dane kontaktowe.</strong></p> <p>W przypadku problem&oacute;w z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest administrator strony BIP:&nbsp; Aneta Ratyńska, <a href="mailto:a.ratynska@prazmow.pl">a.ratynska@prazmow.pl</a>. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu&nbsp;22&nbsp;727 01 81. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.</p> <p>Koordynatorem ds. dostępności w Gminie Prażm&oacute;w jest Katarzyna Paprocka. Dane kontaktowe: <a href="mailto:k.paprocka@prazmow.pl">k.paprocka@prazmow.pl</a>, tel.: 22&nbsp;727 05 21 w 40.</p> <p>Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o kt&oacute;rą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz spos&oacute;b kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej spos&oacute;b przedstawienia tej informacji.</p> <p>Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie p&oacute;źniej niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny spos&oacute;b dostępu do informacji.</p> <p>W przypadku, gdy podmiot publiczny odm&oacute;wi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.</p> <p>Link do strony internetowej &nbsp;Rzecznika Praw Obywatelskich: <a href="https://www.rpo.gov.pl/">https://www.rpo.gov.pl/</a></p> <p><strong>Dostępność architektoniczna.</strong></p> <p>Urząd Gminy Prażm&oacute;w znajduje się przy ul. Piotra Czołchańskiego 1. Do Urzędu możemy dojść od strony ul. Franciszka Ryxa lub ul. Piotra Czołchańskiego. Można r&oacute;wnież dojechać autobusami komunikacji miejskiej L17, L19 oraz linią PKS POLONUS. Dwukondygnacyjny, jasny budynek widoczny z daleka.</p> <p>W budynku wprowadzono następujące udogodnienia dla os&oacute;b niepełnosprawnych:</p> <p>&middot;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; na parkingu przed budynkiem urzędu gminy wyznaczono dwa miejsca parkingowe dla os&oacute;b niepełnosprawnych.</p> <p>&middot;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; wejście dla interesant&oacute;w wyposażono w podjazd o niskim stopniu nachylenia, umożliwiający wjazd osobą poruszającym się na w&oacute;zkach inwalidzkich.</p> <p>&middot;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; toaleta dla os&oacute;b z niepełnosprawnościami ruchowymi znajduje się na parterze budynku i jest wyposażona w poręcze.</p> <p>&middot;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; obsługa interesant&oacute;w odbywa się w sali konferencyjnej. Pracownicy merytoryczni poszczeg&oacute;lnych wydział&oacute;w schodzą do interesanta po wcześniejszym wezwaniu przez pracownika kancelarii.</p> <p>Urząd Gminy nie posiada pętli indukcyjnej. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla os&oacute;b niewidomych i słabowidzących. W urzędzie gminy nie można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego.</p> <p>Budynek urzędu nie jest wyposażony w windę.</p> <p>Do budynku Gminy Prażm&oacute;w można wejść z psem asystującym.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p><strong><a href="https://prazmow.bip.gov.pl/raporty/raporty-o-stanie-zapewniania-dostepnosci-podmiotu-publicznego.html">Raporty o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego</a></strong></p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p><a href="https://prazmow.bip.gov.pl/plan-dzialania/plan-dzialania.html"><strong>Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczeg&oacute;lnymi potrzebami na lata 2020-2022</strong></a></p> '

Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
full

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

Urząd Gminy Prażmów zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności mazastosowanie do podmiotowej strony Biuletynu Informacji Publicznej.
 

Data publikacji strony internetowej: 10.04.2015 r.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 23.01.2020 r.

Status pod względem zgodności z ustawą.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodów niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

·         na stronie internetowej znajdują się filmy, do których nie dodano napisów dla osób   głuchych. Napisy są dodawane sukcesywnie.

·         część plików nie jest dostępna cyfrowo

·         nie wszystkie elementy nietekstowe, umieszczone na stronie internetowej, takie jak zdjęcia, obrazki ozdobne, ikony, itp., posiadają szczegółowy opis.

Zgodność ze standardami:

Serwis jest zgodny ze standardami W3C:

  • HTML 5
  • WCAG 2.0 (Podwójne A)

Kompatybilność:

Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych Window-Eyes, JAWS czy NVDA.
Obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy klawiatury jak i myszki.

Wygląd:

Strona internetowa Urzędu Gminy jest wyposażona w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące. Zmiana wielkości czcionki, zmiana kontrastu. Całość serwisu oparta jest na stylach CSS.

Skróty klawiaturowe:

Strona internetowa Urzędu Gminy nie jest wyposażona w skróty klawiaturowe, które mogły by wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.

Data sporządzenia deklaracji.

Deklarację sporządzono dnia 21.09.2020 r.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez pracownika Urząd Gminy Prażmów.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe.

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest administrator strony BIP:  Aneta Ratyńska, a.ratynska@prazmow.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 22 727 01 81. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Koordynatorem ds. dostępności w Gminie Prażmów jest Katarzyna Paprocka. Dane kontaktowe: k.paprocka@prazmow.pl, tel.: 22 727 05 21 w 40.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony internetowej  Rzecznika Praw Obywatelskich: https://www.rpo.gov.pl/

Dostępność architektoniczna.

Urząd Gminy Prażmów znajduje się przy ul. Piotra Czołchańskiego 1. Do Urzędu możemy dojść od strony ul. Franciszka Ryxa lub ul. Piotra Czołchańskiego. Można również dojechać autobusami komunikacji miejskiej L17, L19 oraz linią PKS POLONUS. Dwukondygnacyjny, jasny budynek widoczny z daleka.

W budynku wprowadzono następujące udogodnienia dla osób niepełnosprawnych:

·         na parkingu przed budynkiem urzędu gminy wyznaczono dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

·         wejście dla interesantów wyposażono w podjazd o niskim stopniu nachylenia, umożliwiający wjazd osobą poruszającym się na wózkach inwalidzkich.

·         toaleta dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi znajduje się na parterze budynku i jest wyposażona w poręcze.

·         obsługa interesantów odbywa się w sali konferencyjnej. Pracownicy merytoryczni poszczególnych wydziałów schodzą do interesanta po wcześniejszym wezwaniu przez pracownika kancelarii.

Urząd Gminy nie posiada pętli indukcyjnej. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. W urzędzie gminy nie można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego.

Budynek urzędu nie jest wyposażony w windę.

Do budynku Gminy Prażmów można wejść z psem asystującym.

 

Raporty o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego

Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020-2022

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

Urząd Gminy Prażmów zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności mazastosowanie do podmiotowej strony Biuletynu Informacji Publicznej.
 

Data publikacji strony internetowej: 10.04.2015 r.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 23.01.2020 r.

Status pod względem zgodności z ustawą.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodów niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

·         na stronie internetowej znajdują się filmy, do których nie dodano napisów dla osób   głuchych. Napisy są dodawane sukcesywnie.

·         część plików nie jest dostępna cyfrowo

·         nie wszystkie elementy nietekstowe, umieszczone na stronie internetowej, takie jak zdjęcia, obrazki ozdobne, ikony, itp., posiadają szczegółowy opis.

Zgodność ze standardami:

Serwis jest zgodny ze standardami W3C:

  • HTML 5
  • WCAG 2.0 (Podwójne A)

Kompatybilność:

Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych Window-Eyes, JAWS czy NVDA.
Obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy klawiatury jak i myszki.

Wygląd:

Strona internetowa Urzędu Gminy jest wyposażona w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące. Zmiana wielkości czcionki, zmiana kontrastu. Całość serwisu oparta jest na stylach CSS.

Skróty klawiaturowe:

Strona internetowa Urzędu Gminy nie jest wyposażona w skróty klawiaturowe, które mogły by wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.

Data sporządzenia deklaracji.

Deklarację sporządzono dnia 21.09.2020 r.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez pracownika Urząd Gminy Prażmów.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe.

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest administrator strony BIP:  Aneta Ratyńska, a.ratynska@prazmow.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 22 727 01 81. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Koordynatorem ds. dostępności w Gminie Prażmów jest Katarzyna Paprocka. Dane kontaktowe: k.paprocka@prazmow.pl, tel.: 22 727 05 21 w 40.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony internetowej  Rzecznika Praw Obywatelskich: https://www.rpo.gov.pl/

Dostępność architektoniczna.

Urząd Gminy Prażmów znajduje się przy ul. Piotra Czołchańskiego 1. Do Urzędu możemy dojść od strony ul. Franciszka Ryxa lub ul. Piotra Czołchańskiego. Można również dojechać autobusami komunikacji miejskiej L17, L19 oraz linią PKS POLONUS. Dwukondygnacyjny, jasny budynek widoczny z daleka.

W budynku wprowadzono następujące udogodnienia dla osób niepełnosprawnych:

·         na parkingu przed budynkiem urzędu gminy wyznaczono dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

·         wejście dla interesantów wyposażono w podjazd o niskim stopniu nachylenia, umożliwiający wjazd osobą poruszającym się na wózkach inwalidzkich.

·         toaleta dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi znajduje się na parterze budynku i jest wyposażona w poręcze.

·         obsługa interesantów odbywa się w sali konferencyjnej. Pracownicy merytoryczni poszczególnych wydziałów schodzą do interesanta po wcześniejszym wezwaniu przez pracownika kancelarii.

Urząd Gminy nie posiada pętli indukcyjnej. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. W urzędzie gminy nie można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego.

Budynek urzędu nie jest wyposażony w windę.

Do budynku Gminy Prażmów można wejść z psem asystującym.

 

 

Raporty o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego

 

 

Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020-2022

2021-10-20 08:30:01  a_ratynska a_ratynska

Załączono plik 863943

Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
idpuste4223128
user_idpuste2052759
fobject_idpuste863943
resource_idpuste332
modelpusteArticle
foreign_idpuste376572
_attachmentpuste1
_activepuste1

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..